Общинските съветници приеха
новата Наредба за определяне и администриране на местните такси и цени на
услуги на територията на Община Добрич. Гласуваният размер на
разходите за услугите по сметосъбиране и сметоизвозване, обезвреждане на битови
отпадъци е 6 793 986 лева. Годишният размер на разходите за тази година с ДДС
за услугата, свързана с осигуряване на съдове за съхранение на битовите
отпадъци – контейнери, кофи и др., както и събирането и транспортирането на
битови отпадъци е 2 306 698 лв., за 2013 г. – остава непроменен. При услугата,
свързана с проучване, проектиране, изграждане, поддържане, експлоатация,
закриване, мониторинг на депата за битови отпадъци годишният размер на
разходите за 2012 е 1 767 000 лв., за следващата има увеличение и то е 2 617
288 лв. Годишният размер на разходите с ДДС за 2012 година за услугата,
свързана с почистване на уличните платна, площадите, алеите, парковите и други
територии от населените места, предназначени за обществено ползване е 1 870 000
лв., за 2013 година – същият.
И на това заседание ОбС отново гласува нова Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени
на услугите на територията на Община град Добрич. Спорният размер на таксата за
битови отпадъци остава 3,5 промила върху данъчната оценка за жилищни и вилни
имоти на граждани и предприятия. Изчислението на налога включва 1,5 промила за
сметосъбиране и сметоизвозване, 0,7 промила за обезвреждане на битови отпадъци
и 1,3 промила за поддържане чистотата на обществени територии. Промените бяха гласувани с 24 гласа ”за”, 7 „против”
и 4 „ въздържал се”. На сесията бяха направени няколко предложения от общинските
съветници от БСП Галина Митева, Владимир Калчев
и арх.Емилия Добрева, които
бяха отхвърлени от мнозинството.
Няма коментари:
Публикуване на коментар